Skip to main content

Nieuwe simkaart activeren

Zo geregeld: bestel je een GSM-abonnement bij yoin? Dan ontvang je je nieuwe simkaart per post. Je moet de simkaart eerst activeren voordat je kan bellen. Activeren is heel eenvoudig.  

 

Simkaart activeren

Simkaart activeren met nummerbehoud

Stap 1: Je ontvangt een mail met daarin de inloggegevens voor MyYoinHoud deze gegevens bij de hand, je hebt ze nodig om je simkaart te activeren.  

Stap 2: Wanneer je de simkaart ontvangen hebt, surf je naar my.yoin.be en log je in met je MyYoin-gegevens. 

Stap 3: Klik in MyYoin op de groene activeerknop. De activatie van je simkaart kan tot een werkdag duren. De simkaart is geactiveerd als je telefoon geen signaal meer heeft bij je oude provider. Dat is het moment om je oude simkaart uit je telefoon te halen en de Yoin-simkaart te plaatsen. De pincode staat op het simkaartpasje.

 

Simkaart activeren met nieuw nummer

Stap 1: Je ontvangt een mail met daarin de inloggegevens voor MyYoinHoud deze gegevens bij de hand, je hebt ze nodig om je simkaart te activeren.

Stap 2: Wanneer je de simkaart ontvangen hebt, surf je naar my.yoin.be en log je in met je MyYoin-gegevens. Je klikt op de groene activeerknop. Vervolgens plaats je de simkaart in het toestel en voer je de viercijferige pincode in. De pincode staat op het simkaartpasje. Activatie van je simkaart kan tot een werkdag duren.

 

Tips

  • Bewaar het pasje van de yoin-simkaart goed. Daar staat je unieke pincode op, en ook de pukcode om je pincode in geval van blokkering te kunnen herstellen. Als je de simkaart niet zelf activeert binnen 30 dagen, wordt deze automatisch actief.
  • Kijk ook eens in de spamfolder van je inbox, als je de e-mail niet ontvangen hebt.
  • Nog geen verbinding? Het kan helpen om de simkaart een keer opnieuw in het toestel te plaatsen.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Veelgestelde vragen

  • Na activatie van de simkaart heb ik minder belminuten en/of MB's

    De bundels van yoin lopen van de eerste dag van de kalendermaand tot en met de laatste dag van de kalendermaand. Wanneer het abonnement in een lopende maand actief wordt, berekent yoin de abonnementskosten en de inhoud van de bundels naar rato. Dat betekent dat je halverwege de maand ook de helft van je bundel krijgt en ook de helft betaalt van je gebruikelijke abonnementskosten. Op de eerste dag van de nieuwe maand staat de volledige bundel voor je klaar.

  • Mijn simkaart lijkt defect. Wat kan ik doen?

    Als je simkaart het niet meer doet, hoeft dat niet direct te betekenen dat deze kapot is en vervangen moet worden. Doorloop eerst de onderstaande stappen. 

    1. Herstart je toestel.
    2. Plaats de simkaart opnieuw in het toestel.
    3. Test of de simkaart wel werkt in een ander (simlock vrij) toestel. 

    Doet de simkaart het na het doorlopen van de bovenstaande stappen nog steeds niet? Dan kan je een nieuwe simkaart aanvragen in MyYoin onder 'Abonnement'. De kosten voor een nieuwe simkaart bedragen € 5.